środa, 31 marca 2010

Szwedzkie bułeczki kardamonowe

Przepis pochodzi z blogu "2 smaki". Oryginalny przepis tutaj. Postanowiłam wypróbować ten przepis jak tylko zobaczyłam zdjęcia-wyglądały tak apetycznie i okazało się, że nie tylko tak wyglądają :) Zrobiłam oczywiście (jak zwykle) wersje mniej kaloryczną, tzn. ograniczyłam cukier do minimum. Ale przepis podałam w oryginale. Miałam też niemałe trudności ze zdobyciem kardamonu, ale udało mi się go w końcu znaleźć i od razu zrobiłam sobie zapas, bo na pewno jeszcze kiedyś te bułeczki zrobie :)


















Składniki na ciasto:
2 i 1/4 łyżeczki drożdży suszonych(ja dałam 50g zwykłych)
200 ml mleka
łyżka śmietany
100 g masła
3 szkl. mąki
120 g cukru
pół łyżeczki soli
łyżeczka mielonego kardamonu

Do środka:
2 łyżki masła
3 łyżki cukru (ja nie dawałam)
pół łyżeczki cynamonu

Na wierzch:
płatki migdałowe
cukier (pominęłam)

Masło roztopić, dodać mleko i śmietane. Ostudzić. Suche składniki wymieszać i dodać do nich płynne(w moim przypadku rozpuściłam drożdże w ciepłym mleku). Wszystko zagnieść. Ciasto przykryć folią i odstawić na godzinę. Następnie rozwałkować na prostokąt. Rozpuścić 2 łyżki masła i posmarować nim ciasto, następnie posypać cynamonem i cukrem. Zawinąć ciasto w rolade i kroić w kawałki ok 4 cm. Ułożyć  bułeczki na blaszce i posmarować resztką masła, posypać cukrem i płatkami migdałowymi. Odstawić do wyrośnięcia na 30-60 minut. Piec 20-25 minut w temperaturze 200°C.

Polecam :)

1 komentarz: