czwartek, 22 kwietnia 2010

Torcik serowy z owocami

To ciasto robię często, jest proste a masa jest bardzo puszysta i ciasto wręcz rozpływa się w ustach. Serowa masa w połączeniu z dżemem daje niesamowicie pyszny smak. Owoce można dać jakie się lubi i jakie akurat są dostępne. Przepis pochodzi z domowej książki kuchni polskiej Ewy Aszkiewicz. Mam nadzieję, że zdjęcia zachęcą kogoś do wypróbowania :)
Składniki:
herbatniki do wyłożenia formy (u mnie ok. 2 paczek)
pół słoiczka dowolnego dżemu
3 opakowania serka homogenizowanego o smaku naturalnym (ja używam 2 dużych)
25 g masła
3/4 szkl. cukru pudru
3 kopiaste łyżeczki żelatyny
4 łyżki mleka
5 żółtek
owoce
dowolna galaretka

Żelatynę moczymy w niewielkiej ilości zimnej wody, gdy napęcznieje, rozpuszczamy we wrzącym mleku. Spód tortownicy wykładamy herbatnikami w taki sposób, by był całkowicie przykryty, smarujemy równomiernie dżemem. Masło ucieramy z cukrem pudrem, dodajemy, cały czas ucierając, po jednym, żółtka. Do spulchnionej masy dodać partiami serek oraz rozpuszczoną i przechłodzoną żelatynę. Całość mieszamy dokładnie i wykładamy na przygotowany spód tortownicy. Wyrównujemy powierzchnię i wstawiamy do lodówki. Następnie układamy na wierzchu owoce i zalewamy wcześniej przygotowaną galaretką.

Smacznego :)




2 komentarze:

  1. mmm moje ulubione truskaweczki ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. ...i moje również, ale do truskawkowego szału trzeba jeszcze troche poczekać :)

    OdpowiedzUsuń