poniedziałek, 10 maja 2010

Torcik z kaszy manny

Takie proste, a takie efektowne. Przepis znalazłam u monsai, ale nieco zmodyfikowałam, żeby było szybciej. Jeśli chodzi o wypróbowanie czegoś nowego, to nigdy się nie moge doczekać efektu końcowego :)
Można sobie coś takiego wyczarować na śniadanie (jeśli ma się chwile czasu) lub po prostu jako deser. W moim przypadku było to śniadanie, bo uwielbiam jeść kasze manne na mleku właśnie rano :)


















Składniki:
1 1/2 szkl. mleka
2 łyżki kaszy manny (czubate)
2 łyżeczki cukru
kilka kropel olejku migdałowego
ok. 2 kopiastych łyżek musu jabłkowego (może być dowolny dżem owocowy)
garść płatków migdałowych
cynamon

Dodatkowo:
kółko do wycinania pierogów

Gotujemy na mleku kaszę z cukrem i olejkiem, ciągle mięszając. Studzimy do momentu, aż będzie bardzo gęsta (żeby nie rozpłynęła się na talerzu). Kółko do pierogów smarujemy masłem i kładziemy na środku talerza. Do środka nakładamy ostudzoną i gęstą kaszę, uklepujemy. Potem kładziemy mus jabłkowy, wyrównujemy powierzchnię i zdejmujemy delikatnie kółko. Posypujemy płatkami migdałowymi i cynamonem. Śniadanko gotowe!

Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. witaj :) Cieszę się bardzo, że smakowało :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis już zapisałam :) lubię mus jabłkowy i taką kaszkę, ale wspolnie jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie koniecznie trzeba spróbować :)
    Również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. i ja należę do wielbicieli mannej kaszy. głównie na kolację. ale w takiej wersji to cudowny deser.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też uwielbiam wszelkiego rodzaju kaszki :) ohh.. w najbliższy spokojny weekend zaserwuję sobie takie śniadanko. będzie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń