niedziela, 6 czerwca 2010

Tęczowa sałatka z kuskusem

Jest zdrowa i bardzo sycąca. Jakoś przez ostatni czas w ogóle zapomniałam, że istnieje coś takiego jak kasza kuskus, ale przypomniałam sobie o niej, gdy zobaczyłam ten przepis w numerze 4 "Prześlij przepis-dania z kaszy i ryżu". Kuskus powoduje, że ta sałatka jest bardzo delikatna, wręcz rozpływa się w ustach. Z podanych składników wychodzi baaardzo duża porcja. Przeciętne pudełko kuskus waży 350g, natomiast w przepisie jest 500g, ale 350g w zupełności wystarczy. I tak musiałam troche zjeść, bo nie mieściło mi sie już w misce :) Jeżeli komuś taka porcja wydaje się za duża, proponuję zmniejszyć nieco ilość wszystkich składników.


Składniki na 10-12 porcji:
50 dag kaszy kuskus
słoik zielonych oliwek bez pestek (pominęłam)
puszka kukurydzy
puszka czerwonej fasoli
6 pomidorów
6 kiszonych ogórków
2 wężowe ogórki
2 pęczki szczypiorku
majonez
sól, pieprz

Ogórki (ze skórką), ogórki kiszone i pomidory kroimy w małą kostkę. Kukurydzę, fasolę i oliwki osączamy z zalewy. Jeden pęczek szczypiorku siekamy. Wszystko mięszamy. Kaszę kuskus przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu. Wsypujemy do warzyw. Wszystko mięszamy z majonezem, doprawiamy solą i pieprzem. Pozostały szczypiorek siekamy i sypiemy na wierzch sałatki. Całość dekorujemy pomidorem.

Polecam!

1 komentarz:

  1. bardzo lubię kuskusowo warzywne sałatki. w sezonie letnim robię często.

    OdpowiedzUsuń