wtorek, 11 stycznia 2011

Nadziewane pieczarki Magdy Gessler

Uwielbiam nadziewane pieczarki, ale dotychczas robiłam smażone wg własnego przepisu (o tym innym razem) i nie próbowałam nic innego. Ten przepis jest fantastyczny, trochę bardziej pracochłonny niż mój, ale pieczarki są przepyszne :) Bardzo elegancko wyglądają, w sam raz na przekąskę dla gości.
Przepis zaczerpnięty od Niki.






Składniki:

20 średniej wielkości pieczarek
1 mała cebula
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
1 jajo
sól
pieprz
20 g tartej bułki
60 g masła do skrapiania
30 g sera tylżyckiego (dałam zwykły żółty)
zielenina

Myjemy pieczarki, oddzielamy trzonki od kapeluszy. Trzonki drobno kroimy i mieszamy z drobno posiekaną, usmażoną cebulką. Dodajemy sól, pieprz, surowe jajko i natkę pietruszki. Wszystko dokładnie mieszamy. Nadzienie nakładamy do kapeluszy pieczarek i układamy w brytfance.  Każdą pieczarkę posypujemy startym żółtym serem i tartą bułką. Na koniec na każdej kładziemy kawałek masła. Wstawiamy do bardzo nagrzanego piekarnika i pieczemy do lekkiego zrumienienia. Dekorujemy zieleniną.

Smacznego :)


10 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie nadziewane pieczarki, Twoje wyglądają rewelacyjnie ......

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię nadziewane pieczarki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a u mnie nadziewane pieczarki zwykle były z mielonym. taka wersja też fajna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie wyglądają!!!Takie apetycznie,mniam..:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję :)

    Asieja- z mielonym to jeszcze nie robiłam, muszę spróbować w takim razie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam nadziewane pieczarki, a to ciekawa wariacja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O, podobają mi się takie pieczarki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam :) Rewelacyjne jako dodatek do kotletów z piersi kurczaka:) Wszystkim polecam

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się bardzo, że tak smakowały :)

    OdpowiedzUsuń