poniedziałek, 11 października 2010

Murzynek z gruszką

Co tu dużo pisać-pyszne ciasto i tyle! Murzynki zresztą zawsze są smakowite, ale ja prezentuję nową odmiane tego znanego wypieku :) Gruszki oczywiście z własnego ogródka a te cudne foremki dostałam kiedyś od siostry w prezencie. Zamiast gruszek można użyć jabłek lub innych owoców. To moja propozycja na "Gruszkowe inspiracje". Przepis z najnowszego "Prześlij przepis"podany przez Kingę W.






Składniki (na forme 24x36cm):

3/4 szkl. cukru (w przepisie było 1 i 1/2 szkl.)
4 łyżki kakao
5 jajek
2 szkl. mąki
1/2 kostki margaryny
4 łyżki oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
op. cukru waniliowego
2-3 gruszki
polewa czekoladowa (pominełam)

Oddzielamy żółtka od białek i ubijamy białka na sztywną pianę. Margarynę, cukier i kakao rozpuszczamy w rondelku. Wlewamy olej i 1/3 szkl. wody, całość studzimy. Przelewamy do miski i mięszając, dodajemy żółtka i po trochu mąkę z proszkiem do pieczenia, na końcu dodajemy pianę i delikatnie mięszamy łyżką. Ciasto wlewamy do natłuszczonej formy, na wierzch układamy obrane i pokrojone gruszki. Pieczemy ok. 1 godz.(u mnie 55 min.) w temp. 200st.C. Ja ciasto rozlałam do takich mniejszych foremek, ale można też upiec je w keksówce-jak kto woli.

Smacznego!





7 komentarzy:

  1. Murzynek z gruszkami to dla mnie nowość, na pewno wspaniale smakuje ...

    OdpowiedzUsuń
  2. prześliczne murzynki ;DD mam nadzieję, że to nie ostatnia Twoja publikacja, bo już nie mogę doczekać się widoku następnej ;))

    buziaki

    Ciastelka

    OdpowiedzUsuń
  3. murzynki są takie dobre :) Twoje wyglądają rewelacyjnie, mi to zawsze gdzieś te owoce spłyną na dół, a u Ciebie ułożone idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też się spodziewałam tego, że opadną, a jednak się utrzymały :)

    OdpowiedzUsuń
  5. i padłam! wygląda to wyśmienicie;)musiało być przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  6. A odrobinę kakao można ewentualnie dodać do tego murzynka? :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Hihi..jasne że można ;) Dziękuje, już poprawiam :)))

    OdpowiedzUsuń