wtorek, 29 czerwca 2010

Nowojorskie bułeczki z migdałową kruszonką

Miałam ochotę na jakieś bułeczki-proste w wykonaniu, ale wyjątkowe. W tym celu udałam się na wędrówkę po blogach i zawitałam w Kuchni nad Atlantykiem. Bułeczki wyglądały po prostu cudnie, dodatkowo zachęcił mnie opis, że są bardzo często pieczone przez blogowiczkę. I wszystko było jasne-muszę ich jak najszybciej spróbować :) Nie rozczarowałam się i przyznam się, że teraz u mnie też staną się klasyką w kuchni, bo są po prostu wyśmienite!! Kruszonka daje niezwykły smak, gdy się zje kawałek to potem sięga się po następny, i jeszcze następny...























Składniki na ciasto drożdżowe:
1/2 szkl. mleka
1/3 szkl. wody
125g masła
2 żółtka
1 całe jajko
1/2 szkl. cukru
1 łyżeczka soli
1 łyżka miodu
4 szkl. mąki
1 i 1/2 do 2 łyżeczek drożdży suszonych

Kruszonka:
1/4 szkl pasty z migdałów, tahini lub masła orzechowego (ja dałam masło roślinne)
1 łyżka białka
1/2 szkl. jasnego brązowego cukru
1 op. cukru waniliowego
1 łyżeczka cynamonu szczypta soli
1 i 1/2 szkl. mąki
125 g masła

Kruszonka-pastę migdałową utrzeć z białkiem. Wymięszać z resztą składników, ciasto zagnieść i włożyć do lodówki. Kruszonki wychodzi dużo, więc najlepiej resztę zamrozić i będzie na następny raz (a gwarantuje, że taki będzie). Mi taka porcja starczyła nawet na 3 razy. Nie wątpie, że z masłem orzechowym byłaby jeszcze pyszniejsza, ale z braku laku można użyć masła zwykłego.

Ciasto drożdżowe-zalać masło gorącym mlekiem i gorąca wodą. Poczekać aż masło się rozpuści i wszystko lekko przestygnie. Dodać sól, cukier i miód. Jajko i żółtka roztrzepać widelcem. Mąkę wymieszać z suszonymi drożdżami. Wlać masło i jajka do mąki. Wyrobić ciasto. Zostawić do wyrośnięcia (do podwojenia objętości). Ciasto rozwałkować na gruby prostokąt (mniej więcej o wymiarach naszej formy do pieczenia). Kroimy na kwadraciki o boku 5 cm i układamy w formie natłuszczonej lub wyłożonej papierem. Ważne jest, by były ułożone dość blisko siebie, żeby w trakcie pieczenia połączyły się ze sobą-w tym cały ich urok :) Smarujemy mlekiem i posypujemy kruszonką. Odstawiamy do wyrośnięcia na 30-40 min. i pieczemy 25-30 min. w 200st.C.

Polecam!

5 komentarzy:

  1. uwielbiam w bułeczkach dużą ilośc kruszonki.. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. taka kruszonka to dopiero musi im nadać wspaniałego smaku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak ,właśnie kruszonka nadaje całego aromatu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kruszonki,dużo kruszonki,pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmniam! pyszne mięciutkie drożdżówki, a do tego duużo chrupiącej, aromatycznej kruszonki.. uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń