czwartek, 8 stycznia 2015

Imbirowa szarlotka z kruszonką

Miałam małą przerwę w prowadzeniu bloga, przez którą sporo się wydarzyło :) Zyskałam ostatnio więcej czasu i postanowiłam kontynuować to, co sprawiało mi kiedyś tyle radości-dzielenie się moimi doświadczeniami kulinarnymi właśnie tutaj!
Dzisiaj coś, co zrobiłam rano w przypływie ogromnej chęci na ciepłą szarlotkę. Bez zastanowienia zabrałam się do roboty. Imbirowy smak jest lekko wyczuwalny w cieście w połączeniu z cytryną. A najlepszy efekt powstaje, gdy migdały się przypieką...pycha!
Przepis z gazetki "Ciasta z jabłkami" z 2013 r.



Składniki na ciasto (tortownica o śr. 26 cm):
200 g masła
1/2 szkl. cukru + 3 łyżki
2 szkl. mąki
kawałek imbiru wielkości orzecha włoskiego

Pozostałe składniki:
2 łyżki bułki tartej
5-6 kwaśnych jabłek, np. szara reneta
sok i skórka z 1/2 cytryny
garść płatków migdałowych

Obrane jabłka pokroić w półksiężyce, pokropić sokiem z cytryny, zetrzeć z niej skórkę, wsypać 3 łyżki cukru, wszystko wymieszać.
Masło rozpuścić i ostudzić, imbir obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Zagnieść następujące składniki: masło, mąkę, imbir, cukier. Odkroić 2/3 ciasta i wylepić nim tortownicę wyłożoną papierem do pieczenia (nie trzeba robić bocznego rantu z ciasta). Ciasto posypać bułką tartą, wyłożyć jabłka, na wierzchu pokruszyć resztę ciasta i posypać płatkami migdałowymi. Wstawić do nagrzanego piekarnika.
Pieczenie: piekarnik elektryczny 200 st.C, termoobieg 180 st.C. Piec ok. 30 minut.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz