piątek, 13 maja 2011

Miętowa babka

Od razu wiedziałam, że będzie pyszna, z wyczuwalnym miętowym posmakiem-i właśnie taka była. Miałam akurat na zbyciu trochę mięty, bo nieźle się w ogródku rozrosła :) Myślę, że można też dodać inne zioła, np. melisa by tutaj bardzo pasowała, więc jeśli ktoś akurat nie posiada mięty, to zachęcam do eksperymentowania :) A przepis znalazłam na blogu Gotuję bo lubię.


Składniki na małą keksówkę lub skromną babkę:

1 szkl. mąki
1/2 szkl. cukru
2 jajka
1/2 szkl. oliwy z oliwek
1/4 szkl. mleka
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
skórka z połowy cytryny (dałam łyżkę kandyzowanej skórki pomarańczowej)
40 listków mięty

Mięte drobno posiekać i wymięszać z mąką, skórką i proszkiem do pieczenia.
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę, wlać mleko i oliwę, ciągle miksując. Dalej miksując, powoli dodawać suche składniki. Ciasto przelać do natłuszczonej i wysypanej tartą bułką formy, piec w nagrzanym do 180 st.C piekarniku przez 35-40 minut do tzw. suchego patyczka.

Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam słodycze o smaku miętowym! Ale to rzadkość, tym bardziej cieszy mnie ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, czy mogę kawałeczek? musi smakować obłędnie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, proszę się częstować :)
    Aurora, to prawda, mało jest takich miętowych smakołyków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie wyglądają te zielone drobinki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mhmh.. cudowne odświeżenie babeczki ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetyczna propozycja, babka wygląda świetnie ....
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, poproszę kawałek, bo chiałabym do kawy!:)Ma super kolor..podoba mi się!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy nadało by się to ciasto na muffiny?

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że jak na muffinki ciasto jest idealne, trzeba tylko pilnować czasu ich pieczenia, żeby się nie spaliły. Ja zawsze patrzę czy wierzch jest już zrumieniony i popękany.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe połączenie i wspaniały wygląd. Ręka sama wyciąga się po kawałek babeczki:)
    Muszę zaopatrzyć się w miętę i koniecznie wypróbować. Ciekawi mnie ta mięta i to bardzo :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajna babeczka, pysznie wyglada:)

    OdpowiedzUsuń